INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

piątek, 13 kwietnia 2018

prezent - thriller w stylu na dobre i na złe


#czytelniczeigrzyska2018 #taniaksiążkapl
ETAP 4 (6) 32/30
Louise Jensen – Prezent
Ocena 10/10






Moim ulubiony serialem od lat jest „Na dobre i na złe” i od niedawna „Diagnoza”. Lubię seriale, w których występuje wątek szpitalny.
PAMIEC KOMÓRKOWA – nie raz słyszałam ten termin i historie ludzi, którzy po przeszczepie zmieniali swoje przyzwyczajenia, charaktery. Od lat nosze przy sobie kartę, w której mam zapisane, że życzyłabym sobie, aby w razie wypadku przekazano moje organy. Wiec z miła chęcią sięgnęłam po książkę, która w dobry thriller wplotła ten ważny w dzisiejszych czasach temat. 
Jest to dobrze napisany thriller z przesłaniem, Nie nazwałabym go mroczny, bo w żadnej linijce tekstu nie przeszła mnie gęsia skórka, ani strach. Jest to książka zdecydowanie na wieczór lub dwa gdyż dość szybko się ją czyta, choć czasami niektóre wątki mi się dłużyły.
Koniec książki dla mnie mocno naciągany, – ale to nie jest książka medyczna, ani historia faktu, wiec można wymyślić to, co się chce – mi się nie spodobał. 
Jest to tez książka o miłości, bardzo cierpliwego faceta, który nie daje za wygrana i ciągle kocha swoją narzeczoną. Jedynym faktem, który mnie dość wkurzył jest to, ze psychiatra, do którego chodziła Jenny – wyjawił tajemnice lekarską ot tak. No to było mocno naciąganie i podważa autorytet lekarzy.
Dla mnie to dobry lekki kryminał. Polecam
Przekazywanie organów to bardzo trudny temat, ale nie do uniknięcia. Myślę, ze ta książka może przyczynić się do rozmowy na ten temat i tabu zniknie.
Mamy tu wątek medyczny – pamięć komórkową, śmierć i rozpacza jednej rodziny a z drugiej strony nowe życie i radość. Miłość, zdrada, odwołane zaręczyny i ślady zbrodni stworzyły świetny thriller.

„Uważaj, o co prosisz, bo możesz to otrzymać…
Nigdy nie pozwolę ci odejść…
Callie ginie w wypadku samochodowym, a niewyjaśnione okoliczności jej śmierci dodatkowo pogłębiają rozpacz zdruzgotanych rodziców… Tymczasem jej serce zostaje przeszczepione Jennie, która dostaje od życia drugą szansę. Wdzięczna za ten nieoceniony podarunek, Jenna nawiązuje kontakt z rodzicami dawczyni, jednak wkrótce odkrywa, że idealna rodzina Callie skrywa wiele mrocznych sekretów. Co tak naprawdę stało się z jej młodszą siostrą, Sophie, która podobno przebywa za granicą? Co ukrywa Nathan, były narzeczony Callie? Jak naprawdę zginęła kobieta, dzięki której Jenna nadal oddycha? Bohaterka postanawia odkryć prawdę za wszelką cenę, stawiając na szali relacje z bliskimi, zdrowe zmysły, a nawet własne życie.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz