INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

środa, 4 kwietnia 2018

dziewczyna z brooklynu - posłodzony thriller


DZIEWCZYNA Z BROOKLYNU – GUILLAUME MUSSO

#czytelniczeigrzyska2018 #taniaksiążkapl
Etap 4 (3) 28/30




"Doskonale pamiętam ten moment: stoimy nad brzegiem morza, patrząc, jak zachodzące słońce rozświetla horyzont. Wtedy Anna zapytała: "Czy wciąż byś mnie kochał, gdybym zrobiła coś naprawdę złego?". Co mogłem odpowiedzieć? Anna była kobietą mojego życia. Za trzy miesiące mieliśmy się pobrać. Oczywiście, że ją kochałem, niezależnie od tego, co zrobiła. Tak przynajmniej myślałem, gdy ona gorączkowo szperała w torebce i wręczała mi zdjęcie, mówiąc: "Oto, co zrobiłam". Patrzyłem oszołomiony na jej sekret i wiedziałem, że nasz los odmienił się bezpowrotnie. Zszokowany, odszedłem bez słowa. Kiedy wróciłem, było już za późno – Anna zniknęła. Od tamtej chwili wciąż jej szukam."
Raphaël jest wziętym pisarzem. Od kilku miesięcy spotyka się z Anną, która pracuje jako stażystka na pogotowiu w paryskim szpitalu, gdzie oboje się poznali. Podczas romantycznej podróży na Lazurowe Wybrzeże Raphaël, którego męczy tajemniczość Anny, przypiera ją do muru pytaniami o jej przeszłość. Po burzliwej kłótni dziewczyna opuszcza ukochanego i wraca do Paryża. Raphaël jedzie za nią. Na miejscu okazuje się, że dziewczyna zniknęła. Raphaël wraz z najbliższym przyjacielem, emerytowanym inspektorem policji, zaczyna jej szukać. Poszukiwania okazują się dużo bardziej skomplikowane, niż obaj początkowo myśleli. W wyniku prywatnego dochodzenia wychodzi na jaw, że Anna nie jest wcale tą osobą, za którą się podawała. Kobieta znalazła się w wielkim niebezpieczeństwie z powodu swojego udziału w nierozwiązanej sprawie sprzed dziesięciu lat.




Jak tylko przeczytałam początek książki, już wiedziałam, że mi się spodoba. Jestem wielka romantyczka i kocham Paryż, wiec wszystko to, co wydarzyło się w Paryżu jest moim ulubionym tematem. A gdy przeczytałam o tym, że główny bohater mieszkał w samym sercu Montparnasse – serce zabiło mi mocniej. 4 Lata temu miałam okazję spędzić tydzień w Paryżu w apartamencie właśnie w dzielnicy niedaleko wieży Montparnasse. Wraz z każdym opisem uliczek wspomnienia wróciły ( a były to cudowne wspomnienia).
Wracając do książki – głównym bohaterem jest znanym powieściopisarz (samotny ojciec z dzieckiem), który zakochuje się w dziewczynie z przeszłością. Pewnego dnia pokazuje mu zdjęcie mówiąc, że ona to zrobiła, a następnego dnia znika bez śladu. Zakochany mężczyzna, gdy znajduje test ciążowy postanawia za wszelka cenę ją odnaleźć. Z pomocą przyjaciela (byłego gliny) razem rozpoczynają swoje śledztwo między Nowy Yorkiem a Paryżem. W tej książce romans spotyka się z mrocznym thrillerem. Autor zbudował fabułę na dość głośnej sprawie Fritzla bądź Castro, którzy więzili, przez kilka lat, dziewczynki w swoim domu. Kluczem do wyjaśnienie zagadki było zdjęcie, źle wysłany mail i pluszak w pokoju. Świetne opisu, które prowadzą nas do cudownie romantycznego Paryża jak i mrocznego Brooklynu. Zakończenie mnie zaskoczyło (to dobrze, bo lubię takie niespodzianki). Ja czytając 3 ostatnie strony płakałam. To moja pierwsza książka Musso i powiem, że jestem mile zaskoczona, bo ma sobie trochę romantyzmu, krwi, brutalności. Wszystko w dobrych proporcjach. Cukierkowy romans pośród brutalnego morderstwa. Co prawda trochę przesłodzony thirlller, – ale tą ilość cukru można wytrzymać (mimo, ze w życiu jestem romantyczką, to jednak nie przepadam za wątkami romantycznymi w książkach.) Jednak Musso nie pozostanie moim faworytem, choć nigdy nie mówię nigdy - może mnie zaskoczy. 
Polecam 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz