INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

wtorek, 1 maja 2018

Zaginieni - czy prawda sprzed kilkunastu lat wyjdzie na jaw


#czytelniczeigrzyska2018 #taniaksiażkapl
Etap 5 (książki zagranicznego autora) (1) 44/30
Patricia Gibney – Zaginieni  8/10
Inspektor Lottie Parker Tom I




Książka bardzo fajnie napisana. Mimo, że dreszczowiec – lekki język. Bardzo szybko się ją czyta. Mimo 500 stron – można przeczytać ją w dwa wieczory.


W małym miasteczku giną dwie osoby. Do wyjaśnienia tej sprawy zostaje przydzielona inspektor Lottie. Lottie, gdy się denerwuje zaczyna wszystko liczyć dookoła. Ale mimo stresu, jaki ją ogarnia – nigdy nie odpuszcza. Przeważnie jest tak, ze im mniejsze miasteczko tym większe tajemnice. I tu ten wątek się sprawdza. Żeby rozwikłać zagadkę morderstwa trzeba będzie cofnąć się o kilkanaście lat, gdzie wszystko się zaczęło.


Książka jest debiutem pisarki. Zaczęłam ja pisać po śmierci męża i czuć to w jej powieści – jest to jak pamiętnik psychologiczny z tłem wymyślonej historii. Głowna bohaterka jak pisarka też po śmierci męża zostaje z dziećmi.


Książka jest dobra, ale są dwie rzeczy, które mi się zbytnio nie spodobały i dlatego dałam tej książce 8/10.


Czytając książkę – miałam wrażenie, ze jest to książka atakująca kościół. Autorka jest ateistką, ale czułam w książce, ze nie na widzi katolicyzmu – kościoła, księży, zakonnic. Wszędzie są źli ludzie i tak samo dobrzy bez względu na wiarę, a tu wszyscy, którzy byli w kościele okazali się czarnymi charakterami. Autorka dla mnie skupiła się tak mocno na opisie molestowania chłopców przez księży, że inne opisy (np. postaci) były trochę ogólnikowe, które nie pozwoliły wyobrazić sobie głównych bohaterów.


I to jest druga rzecz, do której się przyczepie. Mało opisów szczegółowych – poza opisem jak księża i siostry źle postępowali z dziećmi – inne opisy były ogólnikowe. No i denerwował mnie ten łupież u jednego z bohaterów. Okropne i zbyt mocno przywiązanie i opis tego sypiącego się z włosów brrrr…..


Każdy jest inny. Jednemu przeszkadza jedno, drugiemu drugie. Ja uważam, że książka jest dobra, ale zbyt mocno obarcza kościół za całe zło.


Zakończenie jest dobre i starannie przemyślane. Nie ma długiego wstępu – praktycznie lądujemy w sam środek akcji i ani na chwilę akcja nie zwalnia.


Czy to dreszczowiec – ja nie miałam ciarek ani razu się nie bałam. Może tylko opisy molestowań były dla mnie niesmaczne. Ale każdy z nas ma inny poziom wrażliwości. Jedni spokojnie czytają o wydłubywaniu oczu a drudzy dostają ataku serca jak jakiś bohater kopnie psa zbyt mocno. aućććć






No i na koniec konkurs.


Tą książkę chętnie przekażę dalej – jeszcze raz dziękuje wydawnictwo niezwykłe za zaufanie. Każda książka to u was perełka. Konkurs na Instagramie


www.instagram.com_monica_on_run






pozdrawiam






Dół, który wykopali, miał mniej niż metr głębokości. Maleńkie ciało spoczywało w białym worku po mące. Trzy pary przerażonych oczu przyglądały się tej scenie z okna na trzecim piętrze. Chłopiec siedzący w środku odezwał się, nie odwracając wzroku: Ciekawe, które z nas będzie następne?
Kiedy w katedrze zostaje odnalezione ciało kobiety, a drugie, tym razem młodego mężczyzny, zawisa na drzewie przed jego domem, detektyw inspektor Lottie Parker rozpoczyna śledztwo. Oba ciała mają na nogach charakterystyczny, nieudolnie wykonany tatuaż. Niewątpliwie ofiary coś łączyło. Ale co? Trop prowadzi Lottie do Domu św. Angeli, dawnego przytułku dla dzieci, z którym wiąże się mroczna przeszłość rodziny inspektor Parker. Teraz to sprawa osobista. Podczas gdy Lottie zaczyna dostrzegać związek pomiędzy nowymi zbrodniami a morderstwami sprzed dziesięcioleci, znika bez śladu dwóch nastolatków. Lottie musi wytropić zabójcę, nim ten uderzy ponownie, ale czy tym samym nie narazi swoich dzieci na śmiertelne niebezpieczeństwo? Wkrótce Lottie stanie twarzą w twarz z szaleńcem, który ma zdecydowanie inne niż ona pojęcie sprawiedliwości.  
Ten wciągający thriller zachwyci fanów Rachel Abbot, Karin Slaughter i Roberta Dugoniego, gwarantując porywającą lekturę do późnej nocy.

„W tej historii znajdziecie wszystko: wyrazistych bohaterów, świetną fabułę pełną akcji, niepewności i napięcia. Lektura powieści była fascynująca i wciągająca. Zdecydowanie polecam”.
Carol's Place
„To była fantastyczna przygoda, nie mogłam się oderwać od tej książki. Spodobała mi się fabuła i postaci, a piękna narracja sprawiła, że po prostu musiałam poznać zakończenie. Uwielbiam tę książkę”.
Bonnie's Book Talk
„Do listy autorów, których muszę przeczytać, mogę dodać nową pozycję. Trudno uwierzyć, że to dzieło debiutantki. Powieść jest dopracowana, świetnie napisana i wciągająca”.
The Book Review Café
„Elektryzująca… pełna niespodziewanych zawirowań i fabularnych zwrotów; to mroczna, tajemnicza i porywająca powieść”.
The Reading Lodge
„Niesamowite! To naprawdę wspaniała książka! Porywająca, pełna napięcia i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Wciągająca lektura, od której nie można się oderwać. Napięcie rośnie z każdą kolejną stroną, a akcja nie zwalnia tempa. A to zakończenie – niewiarygodne! Tego się nie spodziewałam! Oniemiałam z podziwu dla autorki. Pięć cudownych gwiazdek”.
Renita D'Silva





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz