INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

wtorek, 8 maja 2018

Lee Child - Jack Reacher - poziom smierci


#czytelniczeigrzyska2018 #taniaksiażkapl
Etap 5 (4) 47/30 ocena 10/10



Lee Child – poziom śmierci – Jack Reacher – część 1
E Umnum Pluribus – z jednego wiele.
DO fałszowania pieniędzy potrzebne są: praca, matryce, farba i papier.
Co cztery sekundy gdzieś na świecie ktoś kupuje książkę Lee Childa z Jackiem Reacherem – byłym żandarmem wojskowym, uwielbianym przez kobiety, znienawidzonym przez mężczyzn
Żeby przekonać się o tym, dlaczego książki są takim fenomenem, - po prostu trzeba je zacząć czytać. Ja przeczytałam i żałuję, że dopiero teraz poznałam Jacka Reacher’a. Jakiś czas temu udało mi się wygrać bilet VIP na specjalne spotkanie z Lee Childem – wypiłam z nim kawę 26 kwietnia 2018r. Na spotkanie nie wypadało iść bez książki, – więc postanowiłam kupić pierwszą część – poziom śmierci.
Jak Reacher przyjeżdża do małego miasteczka by dowiedzieć się czegoś o historii Ślepego śpiewaka, który 60 lat temu był sławny. Główny bohater należy do tych, co zawsze znajdą się w odpowiednim miejscu i czasie by na narobić sobie kłopotów. Pierwszej nocy trafia do więzienia o oczywiście zamiast trafić na piętro przejściowe trafia na te z wyrokami dożywocia. Kłopoty kłopotami – i Jack się nimi nie przejmuje i postanawia wyjechać z miasta, ale zmienia zdanie gdyż dowiaduje się, ze jedną z osób zamordowanych jest jego brat. No i zaczyna się przygoda. Gdzie jest przystojny mężczyzna to zawsze pojawia się jakiś romans. I tu się nie zawiedziemy – miłosny scen (normalnego seksu – w małych miasteczkach czerwonych pokoi nie znajdziemy – przynajmniej tu). Są wielkie pieniądze
Czy wiesz, czym Dolar amerykański – różni się od innych pieniędzy na świecie, – dlaczego jest tak wyjątkowy i każdy chce go mieć. Trzymając banknot jednodolarowy – wiedz, – że masz w ręku potęgę i to, co chce Kliner.
Ja miałam tylko jeden problem – podczas czytania. Niestety widziałam 2 filmy na podstawie książek z Jackiem Reacher i Tom Cruise tak wpadł mi w pamięć w tej roli, że nie umiem wyobrazić sobie prawdziwego Jacka o 2 metrach wzrostu i ponad 100 kilo wagi;))) Ale reszta genialna. Poczułam klimat małego amerykańskiego miasteczka, słyszałam świst lecących pocisków, czułam aromat kaw, które Jack jak Lee Child pił wiadrami.
W tej książce każdy znajdzie cos dla siebie. Jest akcja, romans a nawet fani thrillerów poczują dreszczy emocji podczas rozwalania głów kijem bejsbolowym. Pieniądze, piękne kobiety, morderstwa, przystojny Jack.


Na pewno sięgnę po dalsze losy Jacka Reacher ;)
Historia tego sensacyjnego thrillera (kryminału) wciąga od pierwszej strony. Świetne dialogi, od których nie da się oderwać. Książka ma wszystko to, co pokochasz, a jack Reacher wszystko, co znienawidzisz.
Polecam bardzo
Ocena 10/10




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz