INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

czwartek, 20 września 2018

13 minut - dramat dla młodzieży


Sarah Pinborough – 13 minut
#czytelniczeigrzyska2018 #taniaksiążkapl
Etap 9 (5) 91/100
Spodziewałam się dobrego i mrocznego thrillera, a znalazłam dobrą powieść dla młodzieży.
Pierwsza część była dla mnie strasznie nudna, że chciałam odłożyć ją na półkę i dać sobie spokój. Ale słyszałam tyle dobrych recenzji, ze się nie poddałam. Druga część o wiele bardziej przypadła mi do gustu. Nareszcie cos się działo.
Chyba jestem za staram na młodzieżową literaturę, bo szkolne problemy, pierwsza miłość, zauroczenie to dla mnie już bardzo odległy wręcz galaktyczny temat i nudziłam się podczas czytania.
Nie było dla mnie żadnego napięcia czy elementu dramatu. Dobry kryminał, ale raczej do thrillera mu dużo brakuje. Przez pierwszą część książki brnęłam tak wolno jak mucha w smole, za to druga część minęła mi szybko.
Nie jest to zła książka pod warunkiem, że lubi się tą literaturę. Ja nie żałuję, że poświęciłam czas na jej przeczytanie.
Jest to historia znudzonych nastolatek, którym z nudów przychodzi abstrakcyjny plan, który ma tragiczny finał. Pokazuje, jak dzieci pozostawione same sobie wpadają na pomysły, które zmieniają ich życie. Nastolatki, którym w głowach się poprzewracało, – bo z wysokim kieszonkowym i zajętymi non stop rodzicami – zagubiły się w swojej okrutności.
Wypadek, zemsta dziewczyn i szkolne problemy to mocne atuty tej książki. Ale brak psychopatów, morderstwa, chwil grozy i napięcia, co mogłoby świadczyć o tym, ze jest to thriller.
Jest to powieść dla młodzieży. Ja, która już dawno skończyłam szkołę, że powoli zapominam nazwę liceum, do którego chodziłam, ciut się wynudziłam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz