INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

piątek, 9 lutego 2018

BAŚNIE TYSIĄCA I JEDNEJ NOCY

#czytelniczeigrzyska2018
#taniaksiążkapl

ETAP 2

MIŁOŚĆ

6-7/30

W TYM MIESIĄCU RZĄDZI MIŁOŚĆ
starałam sie wybrać książki z gatunku, które lubię a w którym miłość jest tematem przewodnim.
wybrałam raczej nieszczęśliwą miłość ;)
po zachłyśnięciu sie książkami Laily Shukri - byłam kochanka arabskich szejków i jestem żoną szejka, przeczytałam też żonę arabską. w tym miesiącu sięgnęłam jednak po dwie inne książki.

1. Teresa Fortis - zew pustyni
2. Namid Rachlin - perskie dziewczyny



Zew pustyni


Nie wiem jak wy ale ja gdy bylam dzieckiem i pierwszy raz polecialam samolotem - marzylam by zostać stewardessą, żeby tak podróżować  po calym świecie i codziennie rano budzić sie w innym miejscu. Po przeczytaniu poniższej ksiąžki wiem, że to tak różowo nie wygląda.
książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Jest to książka z wymiany - bo w tym roku uznałam, że muszę pozbyć sie kilku książek, które zalegają u mnie w każdym wolnym kącie w domu - to postanowiłam je sprzedać lub wymienić i tak trafiłam na te książki.

Jest to historia stewardesy - która została zatrudniona w Saudyjskich liniach lotniczych. Historia która dzieje sie w latach 90-tych poprzedniego wieku. niezależność kontra muzułmańska dyscyplina. ciebie i blaski bycia niezależnym. Dalekie podróże kontra kontrola. wiele nas marzy o tym by latać dookoła świata i jeszcze żeby nam za to płacili. Niestety początki pracy stewardesy nie wyglądają tak różowo jak nam sie wydaje. a zasady moralności w zderzeniu z pieniędzmi często przegrywają. jest to książka z serii pisane przez życie. Z główną bohaterką poznajemy różne zakątki świata ale najbardziej skupiamy się na byciu kobietą w kraju zdominowanym przez mężczyzn i pieniądze. W kraju gdzie wszystko co zakazane jest łamane z podwójną siłą. Gdzie samotna kobieta, która dzięki niezależności powinna być wolna trafia do internatu gdzie do domu musi wracać niczym kopciuszek przed północą a kontakty z mężczyznami są surowo zakazane. zabawne historie zapomnianych czekoladek z alkoholem, które wywołując uśmiech na twarzy czytelnika, ale też i poważne i smutne historie jak poronienie czy nieszczęśliwa zaborcza miłość. fajne opisy, dzieki którym podróżujemy razem z główna bohaterką. Czuć, arabską kuchnie, zatłoczone ulice w Azji czy deszcz w Londynie. polecam

perskie córki


czytając okładkę książki można spodziewać sie dobrego thrillera. Niestety jest to nudna historia zakochanej kobiety, która sie buntuje przeciwko aranżowanym małżeństwom kontroli. Buntuje sie jak każda nastolatka tylko utrudnione ma zadanie, to kraj z którego pochodzi. Jakimś cudem udaje jej sie wyjechać do Stanów i odciąć sie od rodziny a raczej despotycznego ojca. 90 % książki to jej historia. ostatnie strony to zaginięcie siostry, które nie wnosi nic do sprawy. nudne i nie trzymające w napięciu. kilka ostatnich stron o tym, że siostry nie ma - tylko nie zostaje wyjaśnione - czy ktoś ja zabił czy sama zginęła - a szkoda, bo ten wątek można by było pociągnąć i zrobić bardziej dynamiczną fabułę, która tu wieje nudą
nie polecam. nie wyróżnia sie spośród tysiąca innych książek o podobnym temacie i naprawdę z nudów można zasnąć ;)))

nastepne dwie ksiazki to typowe romansidła - zobaczymy jak mi z nimi pójdzie. ;)))

4 komentarze:

  1. A ja w takim wschodnim klimacie planuję przeczytać właśnie same "Baśnie z tysiąca i jednej nocy" :) Czytałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedys dawno temu czytałam i chyba to dobry pomysł by do nich powrócić ;))) moimi ulubionymi baśniami zawsze jednak pozostana bracia Grimm ;)))

      Usuń
  2. Musze przyznać, ze nie czytałam jeszcze powieści w tym klimacie. Chyba musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj. polecam ci zacząć od Laila Shukri - byłam kochanką Arabskich Szejków - moim zdaniem najlepsza pozycja i od niej właśnie zaczęłam sie moje zaczytanie tym gatunkiem ;)))

      Usuń