INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

niedziela, 16 czerwca 2019

ziemia w ogniu


Daniel Arenson – ziemia w ogniu
#czytelniczeigrzyska2019 #taniaksiążkapl
Etap 6  31/52
Nie jestem wielka fanką sc-fi ani ekspertką w tego typu książkach, ale ta historia mi się bardzo spodobała. To druga część serii wschód ziemi– i uważam, ze jest lepsza od pierwszej.
Tu poznajmy losy bohaterów z pierwszej części. Już trochę starsi o doświadczenia i wyszkoleni wojskowi lecą walczyć na front z istotami z kosmosu. Wijce już nie są tak milusie jak w pierwszej części – różowe pożerały ludzi, ale można je było łatwo unicestwić – teraz są groźniejsze i jest ich dużo. Nie będą to zwykłe wijce - a groźnie zmutowane – czasem będą pod taką postacią, że głowni bohaterowie – będą chcieli je ocalić.  
Teraz będą musieli zejść do piekła by walczyć z wrogiem. Pośród ciemności i strachu będą musieli stoczyć następną walkę. Gdy przybędą na nową planetę nie będą gotowi na to, co tam zobaczą.
Dodatkowo będą walczyć z młodzieńczymi uczuciami. Jeden chłopak i dwie dziewczyny, które kocha – będzie musiał wybrać, z którą chce spędzić życie, a która będzie tylko wspomnieniem.
Jednak, aby tego było mało pomiędzy nimi jest zdrajca, który będzie robił wszystko by wijce zwyciężyły, – kim jest sabotażysta i dlaczego pomaga wrogowi.
Książka trzyma a napięciu do samego końca. Świat stworzony przez autora jest zarazem kolorowy, ale przerażający. Coś jak black in men przeniesiony do świata hororru. Z jednej strony dobry fantasy, a z drugiej thriller z elementami horroru. Tu trzeba zapiąć pasy, bo będzie jazda bez trzymanki, gdy wijce zaatakują nas od środka.
Ja z niecierpliwością będę czekać na dalsze części i przed tą książką zarzekałam się, że fantasy ani sf-ci nie włożę do ręki – teraz jestem zafascynowana tym światem.
Tak dobrze dobrane opisy, ze niemal czułam się częścią załogi na tym statku i czułam oddech wijców na karku.
Polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz