INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

niedziela, 17 marca 2019

pamiętnik inteligenta


Jerzy Rakowiecki – pamiętnik inteligenta
#czytelniczeigrzyska2019 #taniaksiążkapl
Etap 3  12/52
Ta książka jest jak randka z nieśmiałą osobą. Na początku zdawkowe odpowiedzi, krępująca cisza. Aż wieje nudą tak, że tylko myśli się, co by tu zrobić by „grzecznie wyjść”. Ale pada jedno ciekawe pytanie i akcja się rozkręca i wciąga nas tak, że kilka godzin mija jak 5 minut.
Dla mnie początek był trochę niespójny, taki jak przeskakiwanie z kwiatka na kwiatek. Ale od rozdziału na temat powstania Warszawskiego – książka nabrała rumieńców. Sama nie zdążyłam poznać dziadka, który był przetrzymywany w niewoli w czasie wojny, – więc wprost połykam książki historyczne by móc sobie wyobrazić mojego dzielnego dziadka.  
Rozdział o teatrze w czasach, kiedy obowiązywała godzina policyjna, a zewsząd słychać były strzały wroga – był bardzo ciekawy. Zabawny pełny humoru mimo tragicznych czasów, w których się odbywał.
Początek był dla mnie ciut nudnawy, na którym ciężko było mi się skupić. Gdyby jednak rozdział 2 o powstaniu przenieść na początek może moje zdanie na temat początku byłoby inne. Tyle ludzkich żyć zapisało się w kartach naszego Narodu, że ciężko byłoby wszystkich wymienić i opisać. Ale każdy z nich zasługuje na swoja historię, którą należy opowiedzieć by przetrwały w naszej pamięci.
Miłość, śmierć, nienawiść, wojna obok śmiechu, szczęścia, sztuki, przyjaźni i miłości. Wszystkie emocje złapane w całość i po trochy rozsypane po książce. Warto dodać, że okładka tej książki jest piękna, i z cała pewnością przetrwa nie jedno pokolenie – było historii powstańców nie powinny nigdy pójść w zapomnienie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz