INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

wtorek, 3 lipca 2018

Merhaba - Turcja pełna gniewu i miłości





Witold Szabłowski - Merhaba
#czytelniczeigrzyska2018 #taniaksiążkapl
Etap 7 (5) 73/100
Kochani ja zaraz lecę na samolot – wieć mój bookstagram i lifestagram i runstagram zamieni się na travelstagram na ponad 2 tygodnie.
Do mojej podróży zainspirowała mnie książka – jaka? Śledźcie instagram
A zostawiam was z recenzją książki, którą polecam na wakacje
 Turcja kraj wielu przeciwieństw. Zbiór felietonów o Turcji. Ja dowiedziałam się, że w Turcji prostytucja jest legalna. W kraju gdzie seks poza małżeński jest karany – prostytucja jest zawodem jak każdym innym dodatkowo wyszczególnionym w dowodzie osobistym.
Szczerze mówiąc pierwsze strony mnie znudziły. Polityka i historia Turcji jakoś mnie nie ciekawiła. Za to losy zwykłych ludzi, szczególnie kobiet były bardzo ciekawe.
Zabójstwa honorowe. Plotka, która powstaje z niczego, z zazdrości i która często ma tak tragiczne konsekwencje.
Opisy tureckich przysmaków powodują ślinotok. Tureccy kierowcy jeżdżą często po spożyciu alkoholu lub pędzą na łeb i szyję, bo i tak wszystko jest w rękach Allaha.
Jest sporo przydatnych informacji jak nie dać się oszukać lub że lepiej być oszukanym i całym.
Między tureckimi żartami zawarte są bardzo tragiczne historie ludzi, którzy próbują przedostać się nielegalnie do Europy. Kobiety, które zostały sprzedane przez swoje rodziny, złe traktowanie kobiet, aranżowane małżeństwa i honorowe zabójstwa.
Turcja w połowie Europejska w połowie Azjatycka. Nowoczesna i zarazem zacofana. Aby poznać kraj – trzeba wyjść z hotelu na ulicę. Odwiedzić herbaciarnię, targach lub pochodzić po małych uliczkach z dala od tłumów turystów. Nie każdy jednak jest na tyle odważny, – więc możesz przeczytać książkę i sam zdecydować, czy chcesz się zagłębić w Turcję tą, jakiej nie znasz – czy siedzieć w hotelu i miło spędzać wakacje.
Turcja Pełna sprzeczności i kontrastów. Jest jak kobieta pełna emocji, barw, ciepła i gniewu. Zniewolona przez mężczyzn – buntująca się by poprawić swój los.
Burki obok topless. Herbaciarnie pełne mężczyzn kobiety kontra pyszne tureckie przysmaki. Kamieniowanie kobiet obok burdeli, w których bawią się mężczyźni.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz