INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

poniedziałek, 1 września 2014

urodzinowy torcik bezowy na 33 ;))

wczoraj skończyłam magiczne 33 lata - uwielbiam liczby jak 11, 22, 33, 44 - więc dla mnie to fajna liczba

wczoraj gdy wróciłam z pracy zaczęłam robić tort bezowy. niestety z braku czasu dziś dopiero go skończyłam











4 duże jajka
opakowanie serka śmietankowego almette
1 opakowanie śmietany 30%
cytryna
250 gram cukru
szczypta soli
opakowanie borówek
1 jabłko
cukier muscavado
wiórki czekoladowe
szczypta cynamonu, kardamonu
trochę świeżej lawendy


4 jajka z cukrem i szczyptą soli ubijamy na sztywno
dzielimy masę na pół - jedną mieszamy z 2 łyżkami soku z cytryny, drugi z wiórkami czekoladowymi
na papierze do pieczenia rysujemy kółka i wypełniamy je gotową masą
pieczemy 1,5 godziny w temperaturze 120 stopni i bezę studzimy z zamkniętym piekarniku
gdy robi się beza.
obieramy jabłko i kroimy na małe części, wrzucamy go garnka dodajemy garść borówek, 1 łyżkę cukru muscavado, cynamon, kardamon i lawendę i dusimy na małym ogniu przez 10 minut - ostawiamy do ostygnięcia.
ostudzoną masę mieszamy z serkiem almette i wkładamy do lodówki
śmietaną ubijamy i mieszamy z łyżką cukru pudru, łyżką muscavado i 3 łyżkami soku z cytryny - do lodówki
dwie gotowe bezy jedną przekładamy serkiem almette z owocami, na drugą kładziemy bitą śmietanę. na koniec nakładamy uduszone borówki z odrobiną cukru
wkładamy do lodówki i podajemy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz