INSTAGRAM

Instagram

czytam pierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

czwartek, 1 sierpnia 2013

słoneczne muffinki o smaku słodkiej laweny z serkiem Almette

Przepis zrobiłam na konkurs Almette i powiem, ze to  był dobry pomysł bo muffinki wyszły przecudne

przepis

250 gram przesianej mąki krupczatki
opakowanie cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
sól
200 gram masła
100 gram cukru
3 jajka
kwiat lawendy (pamiętajcie by zapytać sie sprzedawcy - czy lawenda pochodzi z pryskanych pól czy nie - u mnie rośnie w ogródku)
kilka kwiatków krokusa bądź nagietka czy róży
100 gram jogurtu naturalnego
2 łyżki soku z cytryny ;)
opakowanie serka Almette o smaku gruszki z jabłkiem
wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową

zaczynamy

masło ze szczypta soli i kwiaty lawendy (tu musicie zdać sie na instynkt - z ilością łatwo przesadzić - wiec lepiej dać mniej - ja dałam dwie gałązki) i posiekane kwiatki - ubijamy mikserem na puszystą masę

dodajemy cukier i znów mikserem łączymy



w drugiej misce łączymy serek Almette z jajkami i jogurtem

w 3 misce łączymy suche składniki (mąke, sodę oczyszczoną i proszek do pieczenia)

masę Almettową dodajemy do masła i ubijamy mikserem



do tej masy przesiewamy sypkie składniki

i jeszcze ubijamy mikserem aż składniki całkowicie sie połącza a masa będzie bardzo puszysta - jak pianka

na koniec sok z cytryny

i układamy do foremek - papierowych

piekarnik 180 stopni  - 25 minut

z tej masy wyjdzie naprawdę dużych muffinek w wersji XXL - 12 sztuk

20 średnich






smacznego

muffinki sa wyjątkowe - niesamowicie lekkie dzięki serkowi

juz jak nakładałam masę do foremek to byłam zaskoczona jak lekka to masa - wręcz jak obłok






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz